Strony www Poznań

Piękno od zawsze było towarem pożądanym. Piękno, jako wartość stanowiąca o zdrowiu i kondycji jednostki nim charakteryzującej się, ująć można, jako wspieraną na drodze ewolucji cechę organizmów. Cecha taka to produkt, początkowo uboczny, mutacji genetycznej, wspierany i faworyzowany przez mechanizm psychiczny wykształcony w toku ewolucji – zespół procesów adaptacyjnych formujących naturę oraz umysł ludzki. Pragnienie piękna: doświadczania go i obcowania z nim ma więc swoje ewolucyjne uzasadnienie. W dalszej kolejności z pragnienia tego wyrosła potrzeba jego odkrywania i zgłębiania, aż wreszcie posiadania. Specjalistami we wszystkich tych dziedzinach byli już starożytni. Cnotą bowiem była nie tylko wiedza i prawda jak głosiły koncepcje klasyczne, lecz w niewiele mniejszym stopniu piękno będące przedmiotem badań myślicieli.

Wracając do teraźniejszości odpowiedzieć trzeba by na pytanie jak wszystko to powiązane jest z dzisiejszym poczuciem estetyki i realnym jego wpływem na funkcjonowanie w społeczeństwie. Po pierwsze, ukazanie ewolucyjnych korzeni estetycznej natury człowieka ma na celu podkreślenie znaczenia wartości pozytywnych bodźców występujących w otoczeniu. Preferencja tych ostatnich charakteryzuje sposób funkcjonowania ludzkich systemów percepcyjnych. Temat ten szeroko opisywali w minionym wieku zwolennicy szkoły Gestalt. Najnowsze zaś badania projektują i przeprowadzają psychologowie postaci, oraz przede wszystkim wszyscy ci psychologowie i neurobiologowie, których zainteresowania badawcze koncentrują się wokół zagadnień marketingu ujętego właśnie z perspektywy psychologicznej i neurobiologicznej (neuromarketingu). Po drugie, skłonność do dążenia do pozytywnych wrażeń oraz doznań, jako nieodłączny element natury człowieka występuje uniwersalnie, a dążenie to zachodzi automatycznie. Występujące w tym zakresie różnice międzykulturowe z powodzeniem stanowią odmienny obszar badawczy oraz źródło informacji dla graczy na rynku... wartości estetycznych. Informacji cennych dla specjalistów od Public Relations, twórców filmów (reklamowych i nie tylko), projektantów odzieży, architektów, web designerów tworzących strony www i całej rzeszy przedstawicieli zawodów, w których na co dzień pracuje się nad kreacją rzeczy z definicji mających odznaczać się pozytywnymi walorami wizualnymi (oczywiście to samo dotyczy bodźców dźwiękowych i pozostałych, mniej jednak istotnych z punktu widzenia tematu niniejszego artykułu). Atrakcyjne przykłady designu znajdziesz na www.design-pro.com.pl

Wizerunek, czyli zespół wszystkich tych czynników, jakie składają się na całościowy odbierany przez nas obraz osób i przedmiotów (w tym kontekście produktów), jest najszybszym, najpowszechniejszym i z reguły miarodajnym wskaźnikiem pozwalającym dokonać wstępnej ewaluacji i wartościowania. Z tego powodu dbałość o wygląd i urodę jest przedmiotem starań wielu kobiet (mężczyzn również i oby było ich jak najwięcej), zdających sobie sprawę z wagi pierwszego wrażenia i wpływu jego na kształt dalszych interakcji. Budowanie i pielęgnowanie wizerunku jest niezmiernie istotne nie tylko dla przedstawicieli płci, lecz również przedstawicieli… marek. Ponieważ jest on niezmiernie ważny w dwóch płaszczyznach funkcjonowania firm, przedsiębiorstw i instytucji państwowych, a chodzi tu o płaszczyznę funkcjonowania na rynku i prowadzenia działań, wokół których skupiony jest ich profil, a także o płaszczyznę obecności i działań w wirtualnym świecie. W przypadku drugiej z nich budowę wizerunku zaczyna się od tworzenia strony www z elementami graficznymi wyróżniającymi tę właśnie firmę spośród szeregu innych z branży i nie tylko. Kluczowe jest tutaj odpowiednie logo, kolorystyka i czcionki używane na stronie, a ponieważ wymienione dwie płaszczyzny powinny być kompatybilne względem siebie, również wszelkich materiałach firmowych, którymi się posługuje i z których pomocą buduje w świadomości odbiorców i potencjalnych klientów ów wspomniany, pozytywny obraz. Ogół działań związany z budowaniem i/lub utrzymaniem, modyfikowaniem i ulepszaniem wizerunku firmy stanowiącego jej identyfikacje na rynku, nosi nazwę identyfikacji wizualnej (ang. Corporate Identity – w skrócie CI).

Z pojęciem tym doskonale zaznajomieni są projektujący strony www, dokładając starań, aby przygotowane były w przemyślany, atrakcyjny dla odbiorcy sposób a przekaz i wrażenia z nich płynące były spójne. Warto zauważyć przy okazji, jak potężnego narzędzia pozbawiają się przedsiębiorcy nieposiadający własnych strony www. O ile bowiem przebijanie się do świadomości konsumenta wspierane mądrze zaprojektowaną witryną internetową porównać można skutecznością i prędkością do pracy wiertła wiertarki udarowej, o tyle próby dokonania tego wyłącznie dzięki mediom tradycyjnym (lub co gorsza i bez ich udziału), to jak stukanie palcem w czoło – znaczące efekty może i przyniesie, lecz głównie w postaci bólu głowy. Ileż mówi o posiadaczu wizytówka wyciągnięta na spotkaniu służbowym? Otóż zdecydowanie więcej niż niesie spisany na niej tekst. Bagatelizowanie znaczenia tekstu zdaje się pozostawać niebezpiecznie blisko stanowiska zwolenników NLP, jednak faktem jest, że wartość i moc informacyjna to znacznie więcej niż sam w sobie ciąg znaków alfanumerycznych. Wnioski, które potrafimy wyciągnąć przy użyciu niewielkiej porcji danych potrafią być bardzo daleko idące. Wracając zatem do wspomnianej wizytówki, automatycznie, (choć nie zawsze świadomie) dokonamy oceny osoby, do której należała. Otrzymanie wymiętego i sfatygowanego świstka papieru może przekreślić szansę zaliczenia jej do kategorii ludzi przykładowo: schludnych, starannych przywiązujących wagę do szczegółów, godnych zaufania, dojrzałych i tak dalej. Spore ryzyko, a kartonik całkiem niewielki.

Tym bardziej zasadne staje się dołożenie wszelkich starań, aby firmowe strony www prezentowały najwyższy poziom. Stronom internetowym grozi nie tylko, jak w przypadku wizytówki, nadszarpnięcie zębem czasu, błędy w tekście, przesunięcia czcionki czy nieprzemyślany i nieczytelny układ graficzny. Zadbać przy ich projektowaniu należy o intuicyjną nawigację, przyjazne linki, dostępność informacji w nie więcej niż kilku kliknięciach (widoczność tych informacji!), czas ładowania strony i wiele innych czynników podnoszących jej jakość. A skoro o jakości mowa. Strony www objęte należytą opieką, niepozostawiane „same sobie” na pewno unikną losu wielu zapomnianych i zagubionych papierowych wizytówek, które nigdy nie ujrzały światła dziennego. Prestiż dobrze zaprojektowanego i wykonanego serwisu internetowego będzie rósł, gdy będzie on zyskiwał popularność w sieci a mianowicie w wyszukiwarkach internetowych. Proces taki (wszelkie działania mające na celu wypromowanie strony internetowej w wyszukiwarkach pod określone frazy kluczowe) zwany pozycjonowaniem, jest nieodzowny w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy i stanowi prostą drogę do umoszczenia sobie trwałego miejsca w świadomości i umyśle konsumentów.

Nawet jeśli piękno/estetyka jest pojęciem względnym, należy uczynić wszystko, co tylko możliwe, aby pierwsze wrażenie jakie wywiera się na innych ludziach, a dotyczy to zarówno osób prywatnych, firm, jak i strony www Poznań, nacechowane było pozytywnie, wywoływało pozytywne emocje i znajdywało potwierdzenie w kolejnych interakcjach. Praca nad wizerunkiem to długotrwały i skomplikowany proces, jednakże wykorzystanie i trzymanie się pewnych zasad, których kilka przybliżono w niniejszym artykule sprawia, że może się ona stać nieco bardziej wydajna.

DMC Firewall is a Joomla Security extension!